فرا رسیدن ماه شریف و پرخیر و برکت ربیع الاول را به امام زمان(عج) و شما دوستان تبریک عرض می کنیم
ربیع الاول است چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می تابد . ولادت رسول اکرم(ص) اشرف و سید موجودات و نزدیک ترین خلق به خدا ، در این ماه بوده است . حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بيت(ع) مبارك باد.
رسول اکرم(ص) می فرمایند : هر گناهی توبه دارد مگر بداخلاقی ، زیرا آدم بداخلاق از هر گناهی که درآید (و توبه کند) به گناهی دیگر میافتد. ✮ من لایحضره الفقیه
کاروان پیاده زائران امام رضا (ع) که از قاین به سمت مشهد در حرکت بودند در 60 کیلومتری مشهد دچار سانحه گردیدند.
به گزارش صبح توس به نقل از پایگاه خبری سرجو، کاروان پیاده زائران امام رضا(علیه السلام) که از قاین به سمت مشهد در حرکت بودند، صبح امروز در ۶۰ کیلومتری مشهد و حوالی زیارتگاه امامزاده سید محمد(سلام الله علیها)، توسط تریلی بنز دچار سانحه گردیدکه طبق آخرین خبرها تا کنون ۸ کشته بر جای داشته است.گ
به یارو میگن باباتو بیشتر دوست داری یا مامانتو؟میگه مامانتو! به یارو میگن اگه همه ی دنیا رو بهت بدن چیکار میکنی میگه میفروشم میرم خارج! یارو میره تو راهپیمایی میبینه شلوغ بر میگرده فردا بره!
یارو تو اتو بوس یه دختر خوشگل رو میبینه پیاده که میشه شماره ی اتو بوس رو بر میداره!
یارو دو تا دزد میگیره زنگ می زنه به220
یارو میره ماه عسل یادش میره زنش رو ببره ! یارو مهم میشه زیرش خط میکشن تو امتحان میاد!
یارو میره حموم اب جوش بوده با نعلبکی دوش میگیره!
یارو دنبال دزد میکنه از دزده میزنه جلو! یارو بی هوا میاد توی اتاق یهو خفه میشه!
عجيبترين دروغهاي اينترنتي كه كاربران ايراني گفتند و همه باور كردند!!
Hoax يا Hoaxes به اخبار و مطالب و عكسهاي فريبنده ميگويند كه بيشتر جهت شوخي يا تحريف واقعيتي ايجاد شده و منتشر شده باشند. هَوكس را ميتوان «دست انداختن» نيز معني كرد كه از Hocus Pocus يا تردستي گرفته شده است.
موضوع هر هوكس نيز بستگي به هدف سازندهي آن دارد. شوخيهاي معروفي نظير پايان دنيا يا نمايش مشهور راديويي اورسون ولز بر اساس كتاب جنگ دنياهاي اچ.جي.ولز كه اورسون ولز در نقش خبرنگاري با جديت صحنهي حملهي مريخيها را تعريف كرده و چند شهر آمريكا را در هراس فرو برد از نمونه هوكسهاي راديويي در قرن گذشته هستند. دروغهاي آوريل و دروغهاي نوروزي را نيز با اين كه لو رفتهاند اگر ماهرانه و باورپذير طراحي شوند شايد بتوان در زمرهي هوكسها قرار داد مانند شوخي نوروزي روزنامه شرق در مورد كج شدن برج ميلاد.
معمولاً لينك يك خبر يا تصويري خاص به نسبت اهميت خبري آن يا منافع براي توزيعكننده آن، از درجات خاصي از توجه برخوردار است. بسياري از افراد نيز اخبار و برنامههاي تلويزيوني را بيش از هر رسانهي ديگر باور ميكنند و بعضي افراد نيز اينترنت را با همان قياس رواني و ذهني نوعي «تلويزيون» ميپندارند و در نتيجه باور اخبار و عكسهاي هوكس كه معمولاً به صورت حرفهاي تهيه ميشود براي آنان سادهتر ميشود.
در اين زمينه صدها مورد ريز و درشت را ميتوان مثال زد.
در رسانههاي ديگر اين به ندرت اتفاق ميافتد نظير شوخي فردي كه خبر دستگيري كيانوش استقرارزاده در روستاي برره توسط ماموران جمهوري اسلامي را تلفني به مجريان برخي شبكههاي ماهوارهاي فارسي گفته بود و مدتي موجب مزاح شده بود يا خبر غيرواقعي حل معماهاي اينشتاين توسط دختري ايرانيكه ابتدا توسط تلويزيون ايران و بعد در رسانههاي ديگر منعكس شد و مثالهايي از اين قبيل. اما در اينترنت اين موضوع به دليل تراكم اطلاعات و نيز مسائل خاص فني و تكنيكي نظير استفاده از جلوههاي فتوشاپ و نرمافزارهاي گرافيكي بيشتر اتفاق ميافتد و شايد به دليل توسعهنيافتگي اينترنت در ايران مقداري براي عامه باورپذيرتر باشد. اما... :
■ صيغه شيرينترين لذت! در تاريخ 29 فروردين امسال عدهاي از زنان محجبه در اعتراض به بدحجابي در مقابل مجلس تجمع كردند. خبرگزاري مهر عكسهايي از اين تجمع و حواشي آن تهيه كرد. متن تصوير پلاكارد يكي از اين عكسها دستكاري شده و به اين جمله تغيير يافت: «صيغه شيرينترين لذتي است كه نصيب زن مسلمان ميشود»! و به فاصله كمتر از چند روز در صدها سايت ووبلاگ منتشر شد. بسياري آن را در سايت ووبلاگ خود به كار برده و تفسيرهاي متعدد مذهبي و سياسي نيز از آن ارائه دادند. تا جايي كه حتي سعيد ابوطالب نماينده تهران نيز جوگير شده و در مجلس در مورد آن عكس جنجال به پا كرد! هنوز در برخي كليپهاي شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان اين تصوير تحريفشده را به عنوان عكسي مستند از رويدادهاي ايران به كار ميبرند. كاربراني كه با يك نرمافزار خوشنويسي نظير چليپا يا كلك كار كرده باشند يا حداقل قواعد خوشنويسي را بدانند در اولين نگاه و به سادگي متوجه جعل ناشيانهي نوشته ميشوند. مخصوصاً چليپا و نامهنگار و بسياري نرمافزارهاي خوشنويسي ديگر كه فاصلهگذاري نامناسب نقطههاي آن به خوبي مشهود است.
■ پاسارگاد زير آب رفت با انعكاس خبر عمليات ساخت سد سيوند در منطقه تنگهبلاغي و نزديك بناهاي تاريخي استان فارس و نزديك شدن زمان آبگيري آن، موضعگيريهاي بسياري از سوي معترضين در سايتها و شبكههاي مختلف ماهوارهاي انجام پذيرفت. در روزهاي اخير تصاوير دستكاري شدهي فوق را با ذكر اين خبر كه پاسارگاد و مقبره كوروش زير آب رفته است در اينترنت منتشر نمود كه ادامهي ماجرا را ميتوان حدس زد! در اين خبر كه توسط گروهي اينترنتي با عنوان ايران عشق تكثير شده آمده است: «اكنون خبري داريم كه دل هر ايراني عاشق ووطن دوستي را خشمگين و برافروخته ميسازد! چندي پيش سد سيوند در حال آبگيري بود كه با اين كار پاسارگاد، آرامگاه كوروش كبير، اين بزرگمرد آريايي به زير آب ميرود. و اكنون اين اتفاق افتاده است. سد آبگيري شده و آرامگاه كوروش كبير و بخش بزرگي از پاسارگاد در حال فرو رفتن به زير آب است». توضيح اين كه سد سيوند تا اين لحظه هنوز به مرحلهي آبگيري نرسيده است! هر دو يعني هم متن و هم عكسها در اين خبر فريبآميز هستند.
■ مسخ دختر هلندي قضيهي مسخ دختر هلندي به دليل اهانت به قرآنخواني مادرش، از مشهورترين هوكسهاي مذهبي در اينترنت ايراني است كه در سال گذشته اتفاق افتاد. تصوير واقعي مربوط به مجسمهاي ساخته پاتريشيا پيچينيني و از جنس سيليكون و كائوچوو طرحي ژنتيكي در مورد تكامل حيوانات است كه در نمايشگاه آثار وي به نمايش درآمده و از آن عكس گرفته شده است. يك سايت سرگرمي تركي آن را نقل كرده و خبرگزاري آفتاب كه بعداً صحت اين خبر را رد كرد، آن را با تيتر «مسخ به خاطر توهين به قرآن» منعكس و به زودي در صدها سايت و نشريات مختلف تكثير شده و حتي به تعداد زياد از آن فتوكپي و تصوير تهيه و در محافل و شهرهاي مذهبي توزيع شد. خود عكس اصيل بوده و هيچ گونه دستكاري در آن رخ نداده است. اين خبر ضميمهي آن است كه موجب ايجاد اين ذهنيت و باور شده است.
■ كج شدن برج ميلاد اگر چه اين قضيهي برج ميلاد در آستانه نوروز 74 منشاء مطبوعاتي دارد اما در اينترنت نيز به دليل انعكاس آن در سايت روزنامه شرق در همان ساعتهاي اوليه به ويژه از سوي برخي سايتها ووبلاگهاي خارج از كشور كه از قضيهي شوخي نوروزي شرق اطلاع نداشتند و به محتواي طنزآميز آن دقت نكرده بودند با واكنشهاي بعضاً تند سياسي عليه بيكفايتي مسؤولين نظام ايران مواجه شد! چون چند روزي نيز به نوروز مانده بود، اين شبهه براي افراد بيشتر به وجود ميآمد كه خبر واقعي است. اتكاي مطلق به اينترنت و در واقع روزنهي شيشهاي مانيتور به عنوان تنها منبع خبرگيري نيز از آسيبهاي جدي يك رسانه به شمار ميرود.
■ تهران شهر ماهوارهها مدتي اين عكس نيز به عنوان عكسي از تهران كه پشتبامهاي آن را انبوهي از ديشهاي ماهواره پوشانده در سايتها و حتي برخي مطبوعات ديده ميشد. در نگاه اول به خاطر بافت ساختمانها به نظر ميرسد واقعاً تهران باشد اما عكس ظاهراً تصوير شهري در لبنان است. خود عكس واقعي است. خبر غيرواقعي ضميمه و تيتر آن اين گونه القا كرده كه اينجا زاويهاي از تهران است.
إيّاكَ و التَّوانِيَ فيما لا عُذرَ لكَ فيهِ ، فإلَيهِ يَلجَأُ النّادِمُونَ . ( ميزان الحكمة ، ج 10، ص134) از سستى كردن در آنچه كه تو را در آن عذرى نيست بپرهيز؛ زيرا كه پشيمانان به اين خصلت پناه مى برند.
پرچم سه رنگ ایران نشانی والا از هویت ملی و فرهنگ ایرانی است که با رنگ سبز، خرمی و شادکامی با رنگ سپید، صلح و دوستی و با رنگ سرخ نام و یاد فرزندان پاکباز ایران زمین را گرامی داشته است.
به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تاریخ پرچم ایران» با عنوان فرعی درفش ایران از باستان تا امروز نوشته و پژوهش دکتر ن. بختورتاش از سوی انتشارات بهجت روانه بازار نشر شد.
ناشر در توضیح کتاب آورده است: «پرچم ملی ایران بیرق پر افتخاری است که تا ابد یادآور فداکاری و تلاش فرزندان پاکباز ایران زمین در دفاع از تمامیت ارضی و فرهنگ ملی و زبان فارسی است. در طول تاریخ، این پرچم همواره به دست بهترین جنگاوران آوای ایستادگی و سرود پایداری را طنین افکند و در لحظات سخت نبرد، امید نیکی و بهروزی ایرانیان بود.
پرچم سه رنگ ایران نشانی والا از هویت ملی و فرهنگ ایرانی است که با رنگ سبز، خرمی و شادکامی با رنگ سپید، صلح و دوستی و با رنگ سرخ نام و یاد فرزندان پاکباز ایران زمین را گرامی داشته است. بنا به یافتههای باستانشناسی در کاوشهای تخت جمشید در آپادانا، تندیس مفرغی عقابی با بالهای گشوده از زمان هخامنشیان بر سنگی لاجوردی وجود دارد که سه رنگ سبز و سپید و سرخ نقش بسته است. دکتر بختورتاش با پژوهشی شایسته در این کتاب با روش علمی نمادهای ملی ایران را مورد بررسی قرار داده و از عظمت فرهنگی و روحیه مسالمتجو، آرامش طلب و بزرگ ایرانیان در طول تاریخ روایت میکند.»
بنابراین گزارش، نخستین اشاره در تاریخ اساطیر ایران به وجود پرچم، به قیام کاوه آهنگر علیه ظلم و ستم آژی دهاک(ضحاک) بر می گردد. در آن هنگام کاوه برای آن که مردم را علیه ضحاک بشوراند، پیش بند چرمی خود را بر سر چوبی کرد و آن را بالا گرفت تا مردم گرد او جمع شدند. سپس کاخ فرمانروای خونخوار را در هم کوبید و فریدون را بر تخت شاهی نشانید.
فریدون نیز پس از آنکه فرمان داد تا پاره چرم پیش بند کاوه را با دیباهای زرد و سرخ و بنفش آراستند و دُر و گوهر به آن افزودند، آن را درفش شاهی خواند و بدین سان " درفش کاویان " پدید آمد. نخستین رنگهای پرچم ایران زرد و سرخ و بنفش بود، بدون آنکه نشانه ای ویژه بر روی آن وجود داشته باشد.
درفش کاویان صرفاً افسانه نبوده و به استناد تاریخ تا پیش از حمله اعراب به ایران، بویژه در زمان ساسانیان و هخامنشیان پرچم ملی و نظامی ایران را درفش کاویان می گفتند، هر چند این درفش کاویانی اساطیری نبوده است.
محمدبن جریر طبری در کتاب تاریخ خود به نام الامم و الملوک می نویسد: درفش کاویان از پوست پلنگ درست شده، به درازای دوازده ارش که اگر هر ارش را که فاصله بین نوک انگشتان دست تا بندگاه آرنج است 60 سانتی متر به حساب آوریم، تقریباٌ پنج متر عرض و هفت متر طول می شود. ابولحسن مسعودی در مروج اهب نیز به همین موضوع اشاره می کند.
به روایت اکثر کتب تاریخی، درفش کاویان زمان ساسانیان از پوست شیر یا پلنگ ساخته شده بود، بدون آنکه نقش جانوری بر روی آن باشد. هر پادشاهی که به قدرت می رسید تعدادی جواهر بر آن می افزود. به هنگام حملهٌ اعراب به ایران، در جنگی که در اطراف شهر نهاوند در گرفت درفش کاویان به دست آنان افتاد و چون آن را همراه با فرش مشهور " بهارستان " نزد عمربن خطاب خلیفه مسلمانان، بردند وی از بسیاری گوهرها، دُرها و جواهراتی که به درفش آویخته شده بود دچار شگفتی شد و به نوشته فضل الله حسینی قزوینی در کتاب المعجم می نویسد: " امیر المومنین سپس بفرمود تا آن گوهرها را برداشتند و آن پوست را سوزانیدند ".
با فتح ایران به دست اعراب - مسلمان، ایرانیان تا دویست سال هیچ درفش یا پرچمی نداشتند و تنها دو تن از قهرمانان ملی ایران زمین، یعنی ابومسلم خراسانی و بابک خرم دین دارای پرچم بودند. ابومسلم پرچمی یکسره سیاه رنگ داشت و بابک سرخ رنگ به همین روی بود که طرفداران این دو را سیاه جامگان و سرخ جامگان می خواندند.
براساس این گزارش، بخشهای نخستین اثر، ویژه ایران باستان، روزگاران اسطوری، کیانی، دینی و تاریخی تا قبل از ظهور اسلام است که بر آگاهیهای جوانان و اقشار مختلف مردم نسبت به آن دوران میافزاید. بخش دیگر که از پایان سلسله ساسانیان و آغاز گسترش دین اسلام در ایران است، به گونهای بررسی شده که پاسخگوی نیازهای مخاطبان جهت آگاهی از روزگار هر یک از فرمانروایان و پادشاهان و پرچمها و درفشهای رایج در آن عصرها میباشد و نیز بخشی ویژه به تاریخچهء پیدایش صلیب سرخ،شیر و خورشید و هلال احمر میپردازد.
در خاتمه جستاری نیز تحت عنوان «یادآوری»به صورت خودآموزنده قرار دارد که حاوی نکات ارزشمندی نظریههای دانشمندان و پژوهشگران و گزارشهای مرتبط است.
نگارنده در قسمتی از بخش نخست کتاب در اهمیت جایگاه درفش کاویانی در فرهنگ و تاریخ ایران،با استناد به شاهنامه فردوسی،اشعاری را که مباحث مربوط به داستان قیام کاوه و فریدون علیه ضحاک را به طور اعم و درفش کاویانی را به طور اخص در بر دارد،آورده است. نگارنده در ادامه با استناد به آثار پژوهشگرانی چون عبد الحسین زرینکوب و منابع تاریخی دیگر این قسمت را به پایان برده و در قسمتی دیگر از قول «اوسکارمان» فرجام درفش کاویانی را که دیگر به انواع سیم و زر و پارچههای زیبا آراسته شده بود، پی میگیرد و رد آن را در حفریات شهر بومپی که نبرد ایسوس بین داریوش و اسکندر در آنجا واقع شد و در اثر آتشفشان نابوده شده بود،جستجو میکند.
«درفش در ایران باستان: روزگار پیشدادیان و کیانیان؛ درفش در کتابهای دینی؛ درفش گرشاسب؛ درفش در شاهنامه؛ درفش کاویان، روزگار هخامنشیان: عقاب کوروش؛ چرا شاهین در ایران گرامی بود؛ نمونه درفش بازسازی شده، روزگار اشکانیان: واژگونی پرچم رومیان؛درفش اشکانی، فرتهداران، روزگار ساسانیان و دگر روزگاران؛از غزنویان تا برآمدن صفویه، از قاجار تا آغاز مشروطیت، پژوهش در آخشیجهای پدیدآورنده نشان، درفش از آغاز مشروطه تا پایان دوره قاجار، درفش در دوران پهلوی و درفش جمهوری اسلامی» از جمله فصل های این کتاب مستند و خواندنی است
یارانه نقدی آذرماه امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، بنابراعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها، سی و چهارمین مرحله یارانه نقدی (مربوط به آذرماه) ساعت 24 شنبه واریز و قابل برداشت میشود.
رقم یارانه نقدی به ازای هر نفر 455 هزار ریال است که به حساب بانکی سرپرستان خانوارها واریز می شود
قدیما که بچه بودیم هر موقع میخواستن مارو بترسونن میگفتند میدیم قصاب گوش تو v,ببره؟!بشین سر جات بچه فضولی نکن ما هم هر جا قصاب میدیدیم از ترس قایم می شدیم که مبادا گیر قصاب بیفتیم گوش مارو ببره!بزرگتر که شدیم سرمان تو زندگی بند شد حالا هر موقع میرم قصابی می بینم در هر ترازو یک تیکه گوشت پرت یا چربی (پا ترازویی) کنار گوشت میگذاره هرچی هم به طرف میگی گوشش بدهکار نیست وبعضیا شونم که از قبل اماده دارن........حالا می بینم فدیمیا که میگفتند گوش تو میدم قصاب ببره از روی تجربه بوده حالا بااین شرایط وچرخش روزگا رهمه قصاب شدند.نمیدونم ساختمان سازی کردین یا نه یا در کار ساختمان سر رشته دارین وقتی به کوره دار میگی آجر بیار در هر ماشین آجر ده تنی همش 100 کیلو بسته به انصاف طرف ونوع مشتری خاک کوره وآجر جوش میریزه به جوشکار میگی درو پنجره بساز هرچی میتونه ضایعات بجای اهن نو بارت میکنه ابزار مصرفی رو هم پولشو میگیره هم وزنش میکنه...... اگه بحثو دوست داشتین برین ادامه مطلب
پروردگارا:دوستان من ارمغانی از رحمت بیکران تواند پس نگهدارشان باش و در مواجهه با سختی ها ونا ملایمات یاریشان فرما وان هنگام که دست نیاز بسوی تو می آورند پرکن دستانشان را از آنچه که در مرام الهیت توست آمین یارب العالمین
بر بالین تربت یحیی پیغامبر(ع) معتکف بودم در جامع دمشق که یکی از ملوک عرب که به بی انصافی منسوب بود اتفاقاً به زیارت آمد و نماز و دعا کرد و حاجت خواست
درویش و غنی بنده این خاک درند
و آنان که غنی ترند محتاج ترند
آن گه مرا گفت از آن جا که همت درویشانست و صدق معاملت ایشان خاطری همراه من کنند که از دشمنی صعب اندیشناکم گفتمش بر رعیت ضعیف رحمت کن تا از دشمن قوی زحمت نبینی.
رجایی با اشاره به غیر قابل تحمل بودن مشکلات ناشی از گرد و خاک رودخانه بیلند و افرادی که به خاطر این امر مریض شده اند ، این پروژه را یکی از طرح های مهم عنوان کرد که باید در اولویت قرار بگیرد.
حجت الاسلام رجایی نماینده مرم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در بین مردم بیلند به بیان سخنانی در رابطه با فلسفه عاشورا و همچنین ارائه گزارش کوتاهی از کار های انجام شده پرداخت.
دکتر رجایی با اشاره به عشق ، علاقه و رابطه با امام حسین(ع) ، این روحیه را روحیه ای سازنده و پیروزی آفرین دانست و تاکید کرد همانطور که امام حسین(ع) برای بدست آوردن امکانات مادی دنیا و رهایی از شهادت ، تن به تایید یزید و در نتیجه آن خراب کرد عاقبت و همچنین زیر پا گذاشتن شخصیتش نداد شیعیان هم اینگونه هستند و برای زندگی بیشتر تن به ذلت و خواری نمی دهند. و این نکته ای است که دشمنان ما درک نمی کنند.
وی عزاداری برای امام حسین(ع) را اعلام همراهی با این امام دانست و با اشاره به توطئه های دشمنان گفت: دشمنان ما نمی دانند جوانی را که عاشق امام حسین(ع) است نه با حمله نظامی، نه با تحریم اقتصادی و نه با هیچ راه دیگری نمی توان شکست داد و نمی توانند اراده این ملت بزرگ را که تصمیم گرفته است مستقل روی پای خود بایستد درهم بشکنند.
رجایی مشکلات ایجاد شده توسط دشمن برای ملت ایران را عاملی برای مقاوم تر شدن مردم و روشی برای آموزش راه های درهم شکستن توطئه دشمان دانست.
در ادامه جلسه حجت الاسلام رجایی گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده بعد از حضور در مجلس ارائه داد.
ایشان در ابتدا به بیان وظایف نماینده مجلس یعنی قانون گذاری برای حل مشکلات جامعه ، نظارت بر اجرای قانون و تلاش برای مسائل عمرانی در شهرستان حوزه انتخابی پرداخت.
رجایی در ابتدا به فعالیت های انجام شده در خصوص طرح های نیمه تمام اشاره کرد
وی درباره پروژه راه آهن گفت: با ارتباطی که با نمایندگان بیرجند و قاین داشتیم این مساله را پیگیری کردیم و در نهایت در جلسه ای که در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد مصوب شد که مسیر راه آهن از کال شور-گناباد-قاین-بیرجند و نهبندان به سمت چابهار برود.
رجایی درباره شروع به کار این پروژه گفت: این پروژه از سمت چابهار شروع شده بود اما با پیگیری های انجام شده و همچنین با استفاده از این مصوبه هیئت دولت که باید به مراکز استانها خط راهآهن کشیده شود وزارت راه و شهرسازی قبول کرد که کار از سمت گناباد به طرف بیرجند ادامه پیدا کند .
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه بالای این خط راهآهن گفت: هزینه اجرای این خط راهآهن قبل از گرانیها 4 هزار میلیارد تومان بود که بنا به گفته سال گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی معادل کل بودجه 4 سال این وزارت خانه است.
به همین علت ما دنبال تامین کننده مالی برای این پروژه بودیم . به طور مثال با آستان قدس رضوی صحبت کردیم تا در مقابل سرمایه گذاری در این طرح دولت از سهام شرکت ها به آنها بفروشد که قبول نکردند. اما وقتی قرار شد این پروژه تا بیرجند در دستور کار قرار بگیرد(که موافقتش را هم گرفتیم) هزینه ها بسیار کم و اجرای آن راحت تر شد ولی باز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها کمی کار مشکل شد.
رجایی همچنیین با اشاره به قول اجمالی مسئولین قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شروع کار این پروژه و دریافت پول آن در سال های آینده، از پیگیری این موضوع خبر داد.
ایشان در رابطه با مرکز آموزش عالی گناباد هم گفت: این مرکز باوجود اینکه سه سال قبل مصوبه گرفته بود ولی بودجه ای نداشت که با پیگیری های انجام شده 200 میلیوت تومان در سا 91 به این مرکز اختصاص یافت و امسال هم در بودجه 92 ردیف بودجه برای آن قرار داده شد و اخیرا هم به مجتمع آموزشی تبدیل شد.
دکتر رجایی در مورد کارخانه سیمان گناباد نیز گفت: فعالیت کارخانه سیمان گناباد به دلیل عدم توان مالی شرکت پیمانکار متوقف شده است.
وی افزود: با رایزنیهای انجام شده، یک گروه در اصفهان برای سرمایه گذاری 50 میلیلارد تومانی در این زمینه اعلام آمادگی کردند که امیدوار بودیم کار شروع شود ولی به دلیل بروز مشکلاتی که پیگیر حل آن هستیم هنوز این کار به انجام نرسیده است.
ایشان همچنین خبر از پیگیری احداث چند کارخانه جدید از جمله کاشی و سرامیک، آلوورا، پودر تخم مرغ و همچنین کشتارگاه صنعتی داد.
نماینده مردم گناباد و بجستان همچنین از ارائه طرحی دوفوریتی در رابطه با بیمه عشایر و روستاییان به مجلس خبر داد که در صورت تصویب ،بر اساس آن روستاییان و عشایری که در سن بازنشستگی (60 سال به بالا) بوده و 9 سال حق بیمه پرداخت کرده باشند بازنشسته می شوند و کسانی هم که کمتر از این حق بیمه پرداخت کرده باشند با پرداخت یکجای مابه التفاوت بازنشسته شده و حقوقشان متناسب با سالهایی که بیمه پرداخت کرده اند تعیین شود.
در ادامه جلسه دکتر رجایی به مسائل و مشکلات مردم بیلند پرداخت که مهمترین آنها یکی ارتقاء بیلند به شهر و دیگری مشکلات رودخانه بیند بود.
دکتر رجایی یکی از مشکلات بیلند برای ارتقا به شهر را در محدوده شهر گناباد بودن بیلند عنوان کرد و گفت: در این رابطه با شهردار سابق گناباد صحبت هایی صورت گرفت و ایشان با اعلام موافقت با این امر گفتند بایستی کارشناسان حد و حدود دقیق را مشخص کنند.
وی روند کلی ارتقاء بیلند به شهر را اینگونه بیان کرد که پس از جدا سازی بیلند از محدوده شهر گناباد، ابتدا بایستی تقاضایی صورت بگیرد و این تقاضا در مرکز استان به تصویب برسد، سپس طرح در وزارت کشور مطرح شده و پس از بررسی توسط شورای مربوطه در این وزارت خانه به دولت برود که این پروسه برای روشناوند در حال پیگیری است و طرح ارتقاء روشناوند در وزارت کشور به تصویب رسیده ، ولی هنوز به دلیل اینکه دولت قصد بازنگری در قوانین تقسیم کشوری را دارد ،مانند طرح های دیگر شبیه آن، فعلا متوقف است.
ایشان با بیان اینکه پیگیری ها و مراحل مربوط به داخل شهرستان بایستی با همکاری مسئولین محلی انجام شود قول کمال همکاری با این طرح را در تهران داد.
مساله بعدی که در این جلسه مطرح شد مشکلات ناشی از رودخانه بیلند بود که حجت الاسلام رجایی دو موضوع در این رابطه بیان نمود. یکی مجوز های لازم برای آسفالت دو باند در کنار رودخانه که ایشان با اشاره به رودخانه ای مشابه به این رودخانه در قم گفت : گرفتن این مجوز نباید کار سختی باشد.
موضوع دیگر در این رابطه اعتبار لازم برای اجرای برای اجرای این پروژه است که ایشان با اشاره به ملاقات هایی که با وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون راه و شهرسازی این وزارت خانه داشته گفت: تقاضای دریافت قیر برای آسفالت کرده ایم که در حال پیگیری است .
دکتر رجایی با اشاره به بودجه اختصاص داده شده به ماده 180 شهرستان گفت بایستی با آقای فرماندار صحبت کنم تا در صورت امکان از این بودجه در بیلند هم استفاده شود.
وی با اشاره به این سیاست دولت که قبل از شروع پروژه های تازه بایستی پروژه های ناتمام کامل شوند. این عقیده را در برخی موارد غیر عادلانه خواند و دلیل آن را هم این طور بیان کرد که شاید طرح های جدید از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به طرح های قبلی که ناتمام مانده اند برخوردار باشند. رجایی با اشاره به غیر قابل تحمل بودن مشکلات ناشی از گرد و خاک رودخانه بیلند و افرادی که به خاطر این امر مریض شده اند ، این پروژه را یکی از همین طرح های مهم عنوان کرد که باید در اولویت قرار بگیرد.
:: موضوعات مرتبط:
محلی-منطقه ای ,
,
:: بازدید از این مطلب : 836
اعضای شورای اسلامی شهر گناباد به منظور پاسخگویی هرچه بهتر به شهروندان عزیز برنامه زمان بندی حضور خود در شورا را اعلام كردند.
بنا بر در خواست تلفنی جناب آقای صابری، نائب رئیس شورای اسلامی شورای اسلامی شهر گناباد برنامه حضور اعضا در محل شورا تا شنبه92.9.2 از روی سایت گناباد20 موقتا حذف شده است.
گفتنی است برنام حضور اعضای شورا در سایت شورای اسلامی شهر گناباد درج شده بود که گناباد20 متن آن را در انتشار داده بود.